Efteling

Visie 2030 - The Game

Gamified learning platform

In de afgelopen 66 jaar heeft de Efteling zich ontwikkeld tot een van de populairste attractieparken van Europa. Kwaliteit en gastbeleving staan daarbij hoog in het vaandel. In 2030 wil de Efteling zelfs het enige Europese themapark & resort zijn waar ieder gezelschap in een natuurrijke en sprookjesachtige wereld een 9+ beleving ervaart. De Efteling wil het personeel trainen om deze visie samen te realiseren. Hiervoor heeft LiveWall het gamification platform ‘Visie 2030 – The Game’ ontwikkeld waarbij het personeel de strijd met elkaar aangaat.

Quiztime
Speciaal voor het personeel van de Efteling is een betoverende applicatie ontwikkeld. Binnen de applicatie worden personeelsleden getoetst op hun kennis over de Efteling. Hierbij worden personeelsleden voor het eerst met de visie van 2030 geconfronteerd. Omtrent 13 belangrijke pijlers wordt er wekelijks een nieuwe quiz gelanceerd.

Elke quiz bestaat uit 11 uitdagende vragen, waarvan 10 meerkeuze vragen en één openvraag. Goed beantwoorde vragen leveren punten op. De beste spelers maken uiteindelijk kans op toffe Efteling prijzen.

Minigames
Naast de quizmodule verschijnt er iedere maand een nieuwe minigame. Met de minigames zijn extra punten te verdienen. Gedurende de campagneperiode worden er drie minigames gelanceerd:

  • In de eerste maand wordt het geheugen van de werknemers op de proef gesteld. In een toffe memory game moeten spelers zo snel mogelijk matchende Efteling-afbeeldingen bij elkaar zoeken.
  • In de tweede maand wordt er een uitdagende Sokoban puzzel gelanceerd. Net als in de oldtimerbaan stapt men eventjes achter het stuur van een Efteling-auto. In de game is het de bedoeling om met zo min mogelijk zetten een auto van de parkeerplaats te leiden.
  • In de laatste maand worden personeelsleden uitgedaagd om bekende Efteling-tunes na te spelen. Met een mobiele variant van het populair spel ‘Guitar Hero’ wordt getest wie de tunes van de Efteling het beste kent.

Bekijk ook..