BBC Worldwide

BBC Worldwide showcase event

Interactieve quiz-activatie, photobooth en custom social wall

BBC Showcase Worldwide is in ‘showbizzland’ een van de grootste sales events ter wereld. Meer dan 700 inkopers komen bijeen in de ACC in Liverpool (event locatie) om de nieuwste programma formats te bekijken. De nieuwste technieken, platformen en programma’s van de BBC worden hier gepresenteerd. Het is ‘het’ podium om, onder het genot van interessante presentaties en spetterende avond events, nieuw talent, ‘world-leading creatives’ en ‘decision makers’ te ontmoeten.

Activaties
Sinds 2 jaar verzorgt LiveWall een Social Wall voor dit jaarlijkse event. Dit jaar hebben we de Social Wall uitgebreid met een photobooth en een interactieve quiz. Doel van beide activaties was om meer interactie rondom specifieke BBC TV formats te creëren. Om meer EWOM rondom het event en de verschillende TV formats te creëren hebben we bezoekers middels een custom BBC e-mail template opgeroepen om de foto’s van de activaties op social media te delen. Tevens waren beide activaties aan de LiveWall gekoppeld, waardoor de zichtbaarheid van de TV formats ook op het congres werd vergroot.

Photobooth
In het thema van BBC Worldwide showcase hebben wij een photobooth tablet applicatie ontwikkeld. We hebben 6 custom photoframes ontwikkeld, welke bezoekers als overlay over hun foto konden leggen. Vervolgens konden bezoekers de foto’s (vanuit de app) per mail naar zichzelf versturen.

Blink
Ter promotie van een nieuwe BBC spelshow genaamd ‘Don’t Blink’ hebben we een Quizmodule ontwikkeld. ‘Don’t Blink’ is een pop culture quiz format waarbij celebraties hun muziek kennis op de proef stellen. In 4 verschillende spelronde/quizformats worden razendsnelle vragen gesteld. Deelnemers die het snelst het juiste antwoord raden krijgen de meeste punten. Maar let op, de vragen zijn slechts een fractie zichtbaar, dus zorg ervoor dat je niet met je ogen knippert. Ter promotie van Don’t Blink hebben wij het TV format gekopieerd en in een digitaal jasje gestoken. Hiervoor ontwikkelde wij een mobiele web applicatie waarmee de quiz live door bezoekers ervaren kon worden. Een call to action video plus quiz content werd op een 60 “ tv getoond.

Alle content voor de TV werd vanaf een custom beheerpanel, welke was ontwikkeld voor iOS tablet, door een enthousiaste host bediend. Aanvullend hebben we custom buzzers ontwikkeld, waarmee deelnemers konden laten weten dat zij het juiste antwoord wisten. Deelnemers die het snelste drukte mochten als eerste antwoorden.

Bekijk ook..