CBRE

Cannes beurs

Levensgrote social wall voor beurs-stand in Cannes

In samenwerking met de Engelse divisie van CBRE in London heeft LiveWall een pakket aan tools ontwikkeld. De CBRE Group, voorheen CB Richard Ellis, is een internationale vastgoedorganisatie met het hoofdkantoor in Los Angeles. Het bedrijf is wereldwijd de grootste beursgenoteerde vastgoedorganisatie.

In het “Palais des Festivals”, waar jaarlijks het bekende filmfestival wordt gehouden, weens per jaar plaats gemaakt voor de grootste vastgoed organisaties van de wereld tijdens het MIPIM (Le Marché International des Professionnels de l'Immobilier). Op deze beurs komen er ruim 20.000 professionals van over de hele wereld bij elkaar om geïnteresseerden te overtuigen van investeringen in de vastgoedsector. Een beurs waar dus alle grote spelers in deze sector een stand hebben, zo ook onze opdrachtgever CBRE. Deze van oorsprong Amerikaanse organisatie is met 37.000 werknemers wereldwijd het grootste adviesbureau voor commercieel vastgoed.

 

De tools die we ontwikkeld hebben zorgen voor extra beleving voor de bezoekers aan de stand. Zo was de grootste blikvanger van de gehele beurs te vinden op de stand van CBRE. Maarliefst acht (!) aaneengeschakelde 55 inch LED-schermen vormden een levensgrote social wall. Op deze wall werd, op ieder scherm afzonderlijk, unieke content getoond.

 

Deze content werd continu met elkaar afgewisseld zodat er een bijzonder visueel spektakel ontstond. De weergegeven content bestond zowel uit video-interviews, interactieve infographics, survey results (een survey die LiveWall ontwikkelde voor de iPad om het sentiment onder de bezoekers op de beurs te meten) en tot slot ook een twitterfeed. Dit alles volledig aansluitend bij de huisstijl van CBRE.

 

Bekijk ook..