Coca-Cola

Feest mee met Coca-Cola Karaoke

Een merkactivatie op Nederlandse festivals

LiveWall is digital partner van Chase; een merkactivatie bureau uit Amsterdam. In opdracht van Chase heeft LiveWall een Karaoke merkactivatie ontwikkeld voor Coca-Cola. Zing jij mee?

Achtergrond
LiveWall is als digitale adviseur en producer betrokken bij verschillende merkactivaties van Coca-Cola. Na het realiseren van eerdere interactive merk activaties in 2016 en 2017 werd in 2018 de "This one is for" campagne gelanceerd door Coca-Cola. Onder dit thema wordt de doelgroep bedankt voor verschillende scenario's zoals dancing in the rain, partying all night long of for the 90's. 

Onder het thema "This one is for singing like nobody's watching" hebben wij samen met Chase Coca-Cola Karaoke ontwikkeld. 

Festivals
In de zomer van 2018 reizen wij met Coca-Cola langs verschillende festivals in Nederland. Een container is onderdeel van de activatie op het festival. In de container wordt het ultieme feestje gegeven, wat momenteel wereldwijd hot & happening is, namelijk Karaoke. 

Hoe werkt het
LiveWall heeft een mechanisme ontwikkeld om de Karaoke activatie aan te sturen. Tieners drukken op een Coca-Cola knop en zien op een groot scherm 20 album covers van de artiesten die op het festival staan rouleren. Wanneer de roulatie stopt wordt een nummer groot op het scherm getoond en direct afgespeeld via de geluidsinstallatie. 

Een MC jaagt de gehele activatie aan en daagt de tieners uit om zo enthousiast mogelijk mee te zingen. De lyrics van de track worden op het scherm getoond ter ondersteuning. 

Livestream
De container is afgesloten om de buitenwereld nieuwsgierig te maken naar het unieke feestje waar iedereen voor in de rij staat. Via een mechanisme kan de MC een livefeed uitsturen naar schermen aan de buitenkant van de container, zodat voorbijgangers een aantal seconden kunnen meekijken naar het feestgedruis. 

 

 

Bekijk ook..