Coca-Cola

Bottle activatie tijdens festival zomer

Na een succesvolle Coca-Cola activatie tijdens de zomerfestivals door Chase en LiveWall, besloot Coca-Cola het concept in 2017 nog een stap hoger naar het volgende niveau te brengen. Hierbij werd er meer ingezet op het promoten van Coke Zero. Verder haakt deze activatie in op de wereldwijde beach house campagne van Coca-Cola door de Coke stage helemaal als beach – house aan te kleden.

Activatie
De activatie bestond uit meerdere bottles met daarin een tablet en deze worden over het festivalterrein verspreid. Bezoekers krijgen bij de aankoop van een glas Coca-Cola op het festival een persoonlijke Coca-Cola armband met NFC chip. Dit bandje kunnen ze scannen bij de bottles.

Zodra bezoekers dit doen, moeten ze zich registreren om vervolgens op de foto te gaan. Na de foto gemaakt te hebben, kunnen ze 1 credit op hun bandje zetten door deze opnieuw te scannen. Vervolgens gaan ze naar de Coca-Cola stage. Daar kunnen ze hun bandje opnieuw scannen om de credit in te leveren voor een spin aan het digitale rad. Op dit rad zijn diverse Coca-Cola goodies opgenomen, welke gewonnen kunnen worden door aan het rad te draaien. Technologie LiveWall creeerde de gehele technologie voor deze activatie. Van tablet-app, custom NFC-bandjes, digitaal rad, CTA-content tot en met de aansturing van de alle scherm content.

Resultaten
Tijdens de festivalzomer waren de bottles op diverse festivals te vinden. In totaal is er tijdens 35 festivaldagen geactiveerd, met in totaal ca. 12.000 deelnemers.

Bekijk ook..