In samenwerking met merkactivatie-bureau Chase heeft LiveWall een unieke experience voor Coca-Cola op de leukste festivals van het seizoen verzorgd, zoals Solar Festival, Mysteryland en 7th Sunday Festival.
Creatief en innovatief
In lijn met de nieuwe wereldwijde Coca-Cola strategie ‘Taste the feeling’, gaat Coca-Cola partnerships aan met tientallen evenementenorganisaties. Het ontwikkelen van een creatieve, innovatieve en stand-alone brand activation staat daarbij centraal.
Scan, Pose & Print
LiveWall heeft in samenwerking met Chase meerdere levensgrote interactieve Coca-Cola flessen ontwikkeld die over de festivalterreinen zijn verspreid. Met deze flessen worden diverse merkactivaties in één installatie gecombineerd: registratie, sampling, foto’s, video’s en data capture.
Flow
LiveWall verzorgt tienduizenden personal branded RFID bandjes die op het festival worden uitgedeeld aan Coca-Cola ambassadeurs. Vervolgens kunnen zij de Coca-Cola flessen op locatie activeren via de volgende stappen:
1. Koop een flesje Coca-Cola - Bezoekers krijgen een RFID-bandje bij aankoop van een Coca-Cola.
2. Scan je bandje - Deelnemers scannen hun bandje bij de levensgrote Coca-Cola flessen (met geïntegreerde tablet en reader).
3. Registreer jezelf - Fans registeren zich direct via social login of e-mail.
Na de registratie volgde de activatie:
4. Pose & picture - Meteen na de registratie wordt er een unieke foto en/of video van de deelnemer en zijn of haar vrienden gemaakt.
5. Coupons - Het systeem binnen de Coca-Cola-fles print vervolgens een coupon uit. Als beloning voor deelname maken alle deelnemers kans op te gekke prijzen zoals een helikoptervlucht, back-stage toegang, een meet & greet en nog veel meer.
6. Persoonlijke aftervideo - Deelnemers ontvangen de volgende dag een personal aftervideo van het festival. Binnen deze video is alle user-generated content verwerkt, waarbij de bezoekers tevens worden bedankt voor deelname. Deze video is speciaal voor Instagram ontwikkeld.
7. Coca-Cola ambassadeurs - Als resultaat zijn er tienduizenden personal aftervideos geshared op social.