Coca-Cola

Scan, pose and print

Interactieve merkactivatie op grote Nederlandse festivals

In samenwerking met merkactivatie-bureau Chase verzorgden we een unieke experience voor Coca-Cola op de leukste festivals van het seizoen zoals Solar Festival, Mysteryland en 7th Sunday Festival. 

Doelstelling
In lijn met de nieuwe wereldwijde Coca-Cola strategie ‘Taste the feeling’ sloot Coca-Cola partnerships met tientallen evenementenorganisaties. Het ontwikkelen van een creatieve, innovatieve en stand-alone brand activation staat daarbij centraal.

Scan, Pose & Print
LiveWall ontwikkelde in samenwerking met Chase meerdere levensgrote interactieve Coca-Cola flessen die over het festivalterrein werden verspreid. Met deze flessen worden diverse merkactivaties in één installatie gecombineerd: registratie, sampling, foto’s, video’s en data capture.

Flow 
LiveWall verzorgde tienduizenden personal branded RFID bandjes die op het festival werden uitgedeeld aan Coca-Cola ambassadeurs. Vervolgens konden zij de Coca-Cola flessen op locatie activeren via de volgende stappen:

1. Koop een flesje Coca-Cola - Bezoekers krijgen een RFID-bandje bij aankoop van een Coca-Cola. 

2. Scan bandje - Deelnemers scannen hun bandje bij de levensgrote Coca-Cola flessen (met geïntegreerde tablet en reader).

3. Registreer - Fans registeren zich direct via social login of e-mail.

4. Pose & picture - Meteen na de registratie wordt er een unieke foto en/of video van de deelnemer en zijn of haar vrienden gemaakt.

5. Coupons - Het systeem binnen de Coca-Cola-fles print vervolgens een coupon uit. Als beloning voor deelname maken alle deelnemers kans op te gekke prijzen zoals een helikoptervlucht, back-stage toegang, een meet & greet en nog veel meer.

6. Persoonlijke aftervideo - Deelnemers ontvangen de volgende dag een personal aftervideo van het festival. Binnen deze video is alle user-generated content verwerkt, waarbij de bezoekers tevens worden bedankt voor deelname. Deze video is speciaal voor Instagram ontwikkeld. 

7. Coca-Cola ambassadeurs - Als resultaat zijn er tienduizenden personal aftervideos geshared op social. 

Bekijk ook..