Festival Mundial

Ads Campaign

Social Advertisement en Strategie

Festival Mundial legde een ontwikkelingsvraag neer bij LiveWall op gebied van Advertising, Content en Creativiteit. In slechts 10 weken legde LiveWall een ad-strategie en -optimalisatie voor.

Kleurrijk festival
Op 23 en 24 juni 2018 vond de 31e editie van Festival Mundial plaatst: het festival voor fantastische acts, heerlijk eten en toffe mensen. Een creatieve en kleurrijke wereld, midden in het industriële hart van Tilburg: de Spoorzone. LiveWall verzorgde hiervoor ook verschillende snippets en een vrolijke aftermovie.

Communicatie
De organisatie van Festival Mundial heeft een groot communicatieteam achter zich. Binnen dit team ontbrak echter de aansturing en de kennis op gebied van advertisement, strategie en marketing. Daarnaast werden niet alle mogelijkheden op het gebied van data en retargeting benut.

Ticket sales
Naast de aftermovies en snippets, zetten we onze expertise graag in tijdens het voortraject op gebied van ticket sales. Met nog 10 weken te gaan, was dit een pittige klus, maar we houden bij LiveWall wel van een uitdaging!

Externe consultant
Als externe consultant ondersteunde LiveWall het team van Festival Mundial op het gebied van Advertising, Content en Creativiteit. Het Mundial Team bleef echter de motor achter het festival. LiveWall bewaakt de rode draad in de sales-driven communicatie. Tijdens periodieke kennissessies met de verschillende teams (data, free publicity, video en visuals) werden de korte- en langetermijn doelstellingen gedefiniëerd. 

Videocontent
LiveWall creeerde zelf de (video)content voor prerolls en andere advertisement. Daarnaast monitorde LiveWall actief de social advertising / Google ads  en stuurde gedurende elke campagne bij.

Bekijk ook..