Hallelujah

Gamified werknemerstevredenheidsonderzoek

On the road brand activation

Het Belgische bedrijf Hallelujah bezorgt 'serious happiness' bij werknemers door middel van werknemers-tevredenheidsonderzoeken. Daarbij brengen ze het onderzoekslab naar de klanten toe door middel van meerdere mobiele trucks. LiveWall heeft Hallelujah geholpen om de ideeën door te vertalen naar een mobiele merk activatie.

Mobiele trucks
De tevredenheidsonderzoeken bestaan uit tientallen vragen waarbij de respondent kan kiezen uit een 5 punts likert schaal. In iedere truck zijn drie verschillende ruimten gecreëerd, ieder met een ander thema. In ruimte een bevind je jezelf in een heuse boksring en beantwoord je de vragen door met bokshandschoenen op grote knoppen te drukken. Wanneer je doorgaat naar de volgende ruimte, kom je in een oase van rust terecht. Deze ruimte is bekleed met planten en heeft een electrische massagestoel. De gebruiker knijpt in stressballen om antwoord te geven op de vragen. In de laatste ruimte is een lichtgevende dansvloer geplaatst met een echt dj booth. In de dj booth zitten de knoppen verwerkt om de vragen te beantwoorden. Door middel van het gebruik van verschillende omgevingsfactoren, wordt de beleving van de gehele test vergroot.

Registratie app
Naast de techniek om de vragen te beantwoorden, heeft LiveWall ook een registratie app gecreëerd. Met deze tablet app kunnen respondenten zich inschrijven, waarna ze automatisch een badge met QR code ontvangen. Met deze code kunnen ze vervolgens bij de truck inscannen en beginnen met de questionair. 

Bekijk ook..