HEMA

HEMA <3 MATCH

Valentijn Instagram campagne

Ieder jaar is Valentijnsdag weer een uitgelezen kans om jezelf als merk goed te profileren met unieke content. In opdracht van HEMA ontwikkelde LiveWall daarom een speciale love-filter op Instagram. Met deze filter neemt Hema de gebruikers terug in de tijd van de love generators, maar dan net iets anders! Wie is jouw love match?

Chris Pelk
In onze rangen hebben we creative director @chrispelk, één van de bekendste creators van filters op Instagram. Chris maakt deze filters sinds 2018 op zijn eigen account. Nu doen hij dit meer en meer voor merken die via Instagram in contact willen komen met hun doelgroep. Gebruikers kunnen via het account van het merk zelf toegang krijgen tot de filters en deze dan in hun eigen bibliotheek zetten, zo hebben ze altijd toegang tot deze fantastische filters.

Meerdere landen
Naast de filter jaagt LiveWall de campagne aan met het ontwikkelen van videocontent. Deze zijn uitgerold in de landen waar HEMA actief is: België, Luxemburg, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, UK, Oostenrijk en Dubai. Deze videocontent is ingezet om meer awareness rondom de filter te creëren, want je kan een filter maken maar gebruikers op Instagram moeten hem uiteraard nog kunnen vinden, daarom is het belangrijk als merk om goed te denken over het in de markt zetten van filters. Iets waar LiveWall graag bij helpt! 

Gebruikersaantallen
De Instagram filters zijn gemaakt voor alle Instagram gebruikers en zorgt voor veel positieve reacties. Na 1 week staat het aantal weergaven al op 150.000 in Europa. De filter blijft op de bedrijfspagina van Hema staan dus deze kan ten alle tijde gebruikt worden, want niet alleen op Valentijn houden we van elkaar, toch? 

Bekijk ook..