Ontstaan
Afgelopen februari is LiveWall door Facebook gevraagd om deel te nemen aan een pilotfase voor het ontwerpen van filters. Binnen vier maanden tijd hebben we via onze Art Director (@Chrispelk) meer dan een miljoen volgers gekregen en zijn de filters ruim 1,5 miljard keer bekeken. Hiermee behoort hij tot de top 10 Instagram artiesten wereldwijd. Hierdoor zijn wij officiele partner geworden van Instagram en Giphy, wat ons in staat stelt om voor andere merken unieke filters en stickers te maken.
Fan engagement
Dankzij deze ontwikkeling zijn filters niet alleen leuk om te gebruiken met je beste vriend of vriendin tijdens een avondje uit, maar kun je ze ook enorm goed inzetten voor fan engagement. Sinds kort is het voor merken namelijk mogelijk om branded filters te creëren. Voor bedrijven is dit erg interessant, want je hebt met dit platform totale creatieve vrijheid. Bovendien bereik je ook nog eens op een interactieve manier nieuwe gebruikers en bouw je zo aan brand awareness. Denk er maar eens over na, telkens wanneer iemand jouw AR-effect op Instagram gebruikt promoten ze indirect jouw bedrijf bij hun volgers. In de afgelopen maanden hebben we onder andere al filters mogen ontwerpen voor DJ Hardwell, Lil' Kleine, vtwonen, My Body is Mine en Normani.
Unieke filters
LiveWall kan je helpen met het volledige proces. Met ons creatieve team kunnen wij jouw merk helpen met concepting en natuurlijk de productie van een uniek filter. Verder kan LiveWall ook adviseren over de distributie en promotie van filters. Heb je interesse in een speciale branded filter voor jouw merk? Neem dan snel contact met ons op!