Maybelline

Social platform

User Generated Content

Voor make-up merk Maybelline koppelde LiveWall publiekscontent aan Maybelline-campagnes: zogenaamde User Generated Content. Fans en gebruikers konden via een hashtag hun Maybelline-product vertegenwoordigd zien op de website. Maybe she’s born with it, maybe it’s LiveWall.

Integratie
LiveWall integreerde social media-posts op de websites van zowel de Belgische als de Russische Maybelline-websites. De posts van Maybelline-fans worden meteen van een productkoppeling voorzien, zodat iedereen de nagellak of oogschaduw online aan kan schaffen. Maybelline verschafte sommige gebruikers een proefsetje make-up om meer conversie te creëren.

Maybelline
Maybelline is onderdeel van L’Oreal, maar wordt in 1915 opgericht door T.L. Williams. Het bedrijf is vernoemd naar zijn zus Maybel, die voor het oorspronkelijke idee zorgt, om producten te gaan produceren en verkopen waarmee je makkelijk je wimpers donker kunt maken. Geïnspireerd door de catwalk zorgt Maybelline dat vrouwen een statement kunnen maken en nieuwe looks kunnen ontdekken. 

Bekijk ook..