McDonald's

McFlurry slice game

Crush de McFlurry toppings en haal de hoogste score!

Samen met McDonald's bedenkt en ontwikkelt LiveWall enorm leuke games met een verslavend tintje. McFlurry is en blijft het populairste ijsje bij McDonald's. McDonald's was dan ook nu weer op zoek naar een combinatie tussen datacaptatie en engagement, om er zo voor te zorgen dat McFlurry doorheen de zomer top of mind blijft bij klanten. Na het overdonderende succes van de McFlurry game in de zomer van 2018 is er in 2019 de McFlurry game 2.0: een herkenbare maar geüpgrade versie van het vorige spel met 3 coole nieuwe effecten voor nog meer fun en spanning!

Het spel
De McFlurry game kan door de gebruiker vanuit de McDonald's applicatie gespeeld worden. In het spel kunnen deelnemers de verschillende toppings van de McFlurry 'slicen' om punten te verdienen. Bij het slicen verkruimelen de toppings en landen ze op het McFlurry ijsje onderaan het scherm. Dit brengt op een unieke wijze het heerlijke karakter van de McFlurry in beeld. Wekelijks winnen de gebruikers die de hoogste score behalen een jaar gratis McFlurry! Verder wordt dagelijks de top 10 beloond met een gratis McFlurry en de top 200 met een McFlurry aan 1,5€.

Gameplay
Tijdens het spel springen alle toppings van de McFlurry in en uit het scherm. De gebruiker moet proberen elk item te slicen voordat deze weer van het scherm verdwijnt. Er zijn hierbij 3 "special effects": 

- een special 'Caramel' topping geeft je een "double experience": dubbele punten gedurende een bepaalde tijd

- een special 'Strawberry' topping zorgt voor een "freeze" van het scherm: de toppings bewegen langzamer zodat het spel makkelijker wordt

- een special 'M&M' topping geeft je een "blast": een ontploffende topping die veel andere toppings verbrijzelt

Elke speler heeft 3 levens, en verliest telkens een leven als een topping uit het scherm verdwijnt zonder dat deze is gesliced. Daarbij moet de gebruiker extra opletten voor de bommen;  wanneer een bom geraakt wordt, is het spel afgelopen. Bij Game Over heeft de speler de mogelijkheid om 1 of 3 extra levens te kopen in ruil voor een aantal McDonald's Loyalty punten.

Promo video
LiveWall heeft ter promotie van de game op de sociale kanalen een korte video ontwikkeld. Deze triggert mensen om de applicatie te downloaden, deel te nemen aan de McFlurry game en kans te maken op een jaar lang gratis McFlurry!

Resultaten
De game zorgde voor maar liefst 56.000 extra app-downloads. Of dit effect door de game komt? Uiteraard, op 4 weken tijd is de game 400.654 keer gespeeld door meer dan 76000 unieke spelers.

Bekijk ook..