Filmfest München

LiveWall Filmfest München

Multi-screen social interactie

Filmfest München is het grootste filmfestival van Duitsland. Met ruim 200 premières en 18 bioscoopschermen trekt het event jaarlijks ruim 80.000 bezoekers. Voor het derde jaar op rij is LiveWall aanwezig met een branded socialmediawall om meer social arousal rondom de Filmfest-hashtag (#FFMUC) te genereren. Ervaringen die bezoekers via social media delen worden met de LiveWall-tool geregistreerd, waarvan de leukste posts binnen een branded omgeving aan het grote publiek worden getoond.

Timeline
In de timeline van de socialmediawall worden meerdere content items afgewisseld. Voor de editie van 2019 wordt gebruikgemaakt van de nieuwe LiveWall-tool. De timeline start met een sfeervideo waarin bezoekers worden opgeroepen om ervaringen via social media te delen. De berichten worden (vrijwel) realtime ingeladen en worden via het moderatie systeem doorgezet naar de schermen. Voor Filmfest zijn twee schermvarianten (verticaal & horizontaal) ontwikkeld. Zo fungeren de schermen niet alleen als een full HD social wall maar ook als een digitale filmposter.

Direct uploaden
Aanvullend heeft LiveWall ook een directe upload functie ontwikkeld. Via een mobiele URL kunnen bezoekers foto’s en video’s ook direct, zonder tussenkomst van social media, naar de walls sturen. Binnen de upload omgeving kunnen bezoekers daarnaast elkaars berichten zien en liken. Dit zorgt voor extra interactie.

Bekijk ook..