Kinepolis

Star Wars ‘Galaxy-Game’

The Rise of Skywalker

Ter promotie van de nieuwe Star Wars film 'The Rise of Skywalker', heeft LiveWall een bitesize game ontwikkeld. In opdracht van Kinepolis worden de Star Wars fans hiermee warm gemaakt voor de 9de film.

Bitesize game
De game is geïnspireerd op het bekende spel 'Space Invaders'. LiveWall heeft deze game in het Star Wars thema gegoten om zo de fans van Star Wars warm te maken voor de nieuwe film. In de game krijgen de gebruikers de opdracht om zo lang mogelijk ruimteschepen en lasers te ontwijken. Degene die dat het langst kan doen wint een 3-daagse trip naar Disneyland Parijs.

Video en digitale activatie
Om de game te promoten heeft LiveWall ook een video ontwikkeld. Daarnaast is de game tijdens de première van de film ingezet als digitale activatie. De winnaar ontvangt een heuse Kinepolis-prijs.

Gameplay
Je bestuurt een ruimteschip dat over de as van je scherm kan bewegen door het te verslepen met je vinger. Het ruimtevaartuig schiet automatisch laserstralen waardoor je het schip enkel naar de juiste plek moet verplaatsen. Aan de overzijde van je scherm verschijnen vijanden die in verschillende snelheden op je afkomen. Elimineer zoveel mogelijk vijanden zonder geraakt te worden anders verlies je één van je drie kostbare levens. Hoe meer vijanden je vernietigt en hoe langer je kan spelen zonder af te zijn, hoe hoger je eindscore. Tijdens je ruimtereis kom je power-up boosts tegen die helpen in je strijd tegen de vijandige schepen.

In-cinema gaming
De Star Wars game werd ook op de grote schermen in de Kinepolis filmzalen afgespeeld. Iedere deelnemer kan individueel het spel op de mobiele telefoon spelen. Door middel van een leaderboard op het grote scherm wordt om een winnaar bekend gemaakt.

Doel
Het doel van deze bitesize game campagne is om nog meer engagement te creëren rondom de nieuwe film van Star Wars. Daarnaast focust Kinepolis zich ook op data captatie om zo gerichter te kunnen adverteren.

Bekijk ook..