UEFA WEURO 2017

Social interactie in alle speelsteden

Samen met de KNVB-stichting EK Vrouwen ontwierp LiveWall in opdracht van de UEFA een 7-tal LiveWalls in verschillende formaten en voor verschillende gelegenheden.

Zo waren er Social Walls te zien bij de Fanzones in Breda, Deventer, Doetinchem, Enschede, Rotterdam, Tilburg en Utrecht. Ook werden er LiveWalls gemaakt voor de stadions in de speelsteden. Speciaal voor de huldiging van de OranjeLeeuwinnen stond er een grote LiveWall in Utrecht: vanzelfsprekend Oranje-branded

LiveWalls
De Social Walls werden voor aanvang van de wedstrijd, tijdens de rust en na het fluitsignaal getoond op grote schermen. De moderatie van binnenstromende berichten werd vanaf een centraal punt geregeld. Op de LiveWall werden images van Twitter, Facebook en Instagram met de #OnsEK getoond. De naam van de zender en de begeleidende tekst waren ook op de Walls te zien. 

Functioneel
Op de Social Walls werden videoanimaties en een custom fotoframe verwerkt. Voor de UEFA verwerkte LiveWall ook twee videobumpers in de Social Wall, naast de social call-to-action én de oproep voor ticketverkoop. Ook de sponsorpagina mocht natuurlijk niet ontbreken.

Bekijk ook..