Ziggo Sport

Sport publiek tool

Aanmeld systeem voor tv-uitzending publiek

In samenwerking met Ziggo Sport en Southfields ontwikkelde LiveWall een tool waarmee kijkers zich online kunnen registreren voor live uitzendingen en waarin programma's gepland en gecommuniceerd kunnen worden. 

Ziggo Sport Publiek Tool
Ziggo Sport stoeide met de publieksaanmeldingen voor de live uitzendingen. Kijkers wilden graag programma’s bijwonen, maar moesten zich via mail inschrijven. Dit was een hoop extra werk en een extra drempel. Daarom produceerde LiveWall in samenwerking met Southfields (de producent van de uitzendingen voor Peptalk en ZiggoSport F1) een Publiek Tool. Deze ontwikkeling bestaat uit een landingspagina en een CMS, voor het beheren en aanmaken van uitzendingen.

Landingspagina
Binnen de (volledig responsive HTML5) landing page is het voor kijkers mogelijk om zich te registreren. De kijker vult naam, leeftijd, e-mailadres en eventueel extra kijkers in.

CMS
De producent kan via het CMS de geplande uitzendingen beheren. Zaken als de datum en tijd en het aantal beschikbare plaatsen voor de uitzending. Ook kan de producent de communicatie op de landingspagina en de email-inhoud invullen. Bijvoorbeeld het logo, de header-afbeelding, introductietekst en metadescriptie, maar ook de afzender van de e-mail, de titel, bijlagen en tekst. 

Bekijk ook..